Extra val, nyval.

För första gången sedan 1958 behöver vi i Sverige alltså genomföra ett extra val. Det kommer ske den 22 mars 2015.

Detta får mig bara att känna mig totalt mentalt utmattad. Jag får huvudvärk bara av att tänka på det för jag är så jävla trött på skiten, aka det politiska läget i Sverige. Valet i september var illa nog. Vem vet hur det går i mars efter sådan turbulens som varit de senaste månaderna?

Det finns i alla fall två saker jag inte kommer göra fram till nyvalet:
1. Jag kommer inte säga åt SD-väljare att läsa på här eller där för att få reda på vad partiet de röstat på egentligen står för. Jag tror nämligen att de är fullt medvetna om det, jag tror nämligen att jävligt många i detta land är inskränkta rassar eller bara människor som i största allmänhet gillar konservativ extrempolitik. Jag tror heller inte att det eviga ”de är för korkade för att veta vad de röstar på och det säger jag som enligt mig själv är så fantastiskt intelligent så det förslår” kommer att leda till att färre personer röstar på dem. Man behöver nämligen inte vara så smart för att fatta vad de står för ELLER för att känna av när folk tycker de är ens intelligensmässiga överman och ser ned på en, vilket knappast gör folk mer vänligt inställda mot sina medmänniskor. Så folk kan väl vara vänliga att sluta slå sig för bröstet med att de besitter grundläggande läsförsåelse? Det gör nämligen de flesta andra också.
2. Jag kommer inte uppmana folk att gå och rösta. Att man ska gå och rösta är väl bara helt jävla underförstått och en totalt överflödig kommentar som redan sagts och skrivits tusen gånger.

Däremot tänker jag gå och rösta den 22 mars.

2 thoughts on “Extra val, nyval.

  1. Håller med! Många försöker hitta olika bortförklaringar men jag tror helt enkelt att vi har så många rasister/immigrationsmotståndare helt enkelt. Och jag är förtvivlad. (Men varför skulle Sverige vara bättre än många av de andra europeiska länderna som också har rasistiska partier i riksdagen? Egentligen?)

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

