Den förstörbara fittan

I förra veckan snubblade jag över en ”fråga doktorn”-chatt med en gynekolog på Vardagspuls. Chatten var om inkontinens och var från tidigare i oktober i år. En av frågorna löd ”Hej! Jag är bara 22 år och känner redan nu att jag läcker så fort jag går i trappor och rör på mej. Har hört att det kan bero på att man haft mycket sex och försämras i täthet stämmer det?”. Alltså en ung tjej, född under tidigt 90-tal, som fått höra att mycket av vad jag antar är kuken i fittan sex straffar fittan med inkontinens. Att hon skadat sin kropp genom att bejaka sin sexualitet. Att hon kanske skulle ha varit lite mer måttlig med knullandet så hade inte detta hänt henne. Svaret från läkaren var såklart att mycket sex inte har nått att göra med inkontinens, eftersom det inte har det.

Det är ju såklart inte första gången jag hört någon variant av den extremt föraktande och hatiska övertygelsen att bejakande av sexualitet inte bara straffar fittan utan också bör straffa fittan. Gärna för alltid. Ska det inte göra ont att föda barn ska det iaf vara helt normalt att i viss utsträckning ha en förstörd fitta efteråt. Varför slösa vård på den, oavsett om det går eller ej. Det är bara normalt och nått man får räkna med.

Att släppa in mycket kuk i fittan ska såklart också straffa sig, med en slapp fitta eller tydligen inkontinens. När det inte längre går att använda Gud, Bibeln eller mäns självklara äganderätt och makt över kvinnor för att hålla kvinnors sexualitet i shack behövs ju andra vägar och vilken bättre än att lura oss att vårt sexuella beteende kan skada oss och göra oss icke-knullbara för män? Det vore ju synd om vi släppte tankar om att vissa personers människovärde minskar i samma takt som antal kukar som penetrera deras kroppar ökar. Hur ska vi annars få dem att rätta sig i ledet?

Den senaste tiden har vi gjort oss roliga över män som verkar tro att det bara är olika kukar som gör fittan slapp medan den inte blir som ett hål svart som synden av att samma kuk knullar den. Men för mig är det faktiskt en ny grej gällande reproduktion av tankar om fittan som förstörbar, alltså det att det bara skulle vara olika sexpartners som förstör fittan. Antagligen har budskapet modifierats för att det passa den moderna mannen. Jag menar, vill de ha tillgång till sin partners fitta är det ju dumt att påstå att kuken kommer göra irreparabel skada i den. Kanske är det längre inte kul eller konstruktivt att påstå att man kan knulla sönder en fitta så svårt så man behöver en ny att begagna, vad vet jag.

När jag var en ung tonåring hörde jag ett vidrigt skämt om två män som för en gränslös diskussion om sexet den ena har med sin fru. Skämtet går ut på att den han gnäller över att han i egen hög person knullat sin fru så mycket så hon blivit slapp. Den andra ger honom då rådet att byta hål att knulla henne i, varpå den första säger ”Nä men det kan jag ju inte göra för då kan det ju bli barn!!!”. Ha. Ha. Ha. Ha. Ha. Så kul på så många plan. Med kul menar jag såklart extremt vidrigt, men hey, jag måste ju ha humor.

Häromdagen såg jag detta ”skämt” som delades som roligt på Twitter:FunnyPizza-2NunsCheerleaderJoke

Fittan är en av de absolut mest föraktade kroppsdelarna en människokropp kan ha. Är den inte äcklig är den förstörbar och det är tydligen bara kul att påstå. Men tyvärr, det är jävligt ocoolt att kränka fittan oavsett vad man anser sig ha för motiv bakom att göra detta så GE BARA FULLKOMLIGT FAN I ATT GÖRA DET!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

