Blodmåne

Min livsångest väckte mig 04.28 så jag tog tillfället i alt att titta på månen som för tillfället är röd. Då jag pga extremt skitiga rutor var tvungen att öppna fönstret och hänga ut för att se fenomenet väckte jag Patrik så han också såg den.

Hade jag varit man hade jag tagit med kamera och stativ upp på Sankt Hans backar för att ta en fin, skarp, bild av blodmånen. Men jag är kvinna så i brist på att kunna be Patrik, som behöver sova, att följa med på ett sådant upptåg får jag nöja mig med att stanna hemma och hänga ut genom fönstret för att ens se den. Det är helt enkelt inte säkert för mig att ge mig ut på sådana äventyr ensam.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

