Cellprov

Idag har jag varit och lämnat gynekologiskt cellprov för 3:e gången i mitt liv, vilket aldrig är en rolig men ack så viktig sak att göra. Om 6-8 veckor får jag svar så det är bara att hålla tummarna för att allt är ok.

Jag fick svara på frågor om senaste mens, om jag har mellanblödningar samt om jag använder preventivmedel. Angående sista frågan, där svaret är nej*, fick jag verkligen anstränga mig för att inte nämna att jag är sambo. Att det faktiskt finns nån i mitt liv som vill ligga med mig. Att jag faktiskt är älskvärd och knullbar i någons ögon. Som att jag inte vore tillräcklig i mig själv utan det.

Sen var det av med tightsen och upp i gynstolen. Själva provet tog väl någon minut och kändes inte så mycket. Dock tror jag att hon använde latexhandskar för jag är latexallergisk och känner mig lite obekväm nu efteråt. Hu!

IMG_0705Autokorrekt… 

* Living on the edge med ”säkra perioder”.

4 thoughts on “Cellprov

  1. Avskyr både det och mammografi, men försöker komma ihåg att jag är glad att det finns och t.o.m. är gratis! Skulle avsky att upptäcka en långt gången cancer mer…

    • Jag har aldrig gjort mammografi, det är väl några år kvar tills det. Åh gratis! Här är det bara gratis första gången. Sen kostar det 120 spänn. Inga större summor och skönt att få det gjort, men ändå.

  2. Fan, det känns alltså inte för alla? Gjorde för första gången förra året och det kändes som tårarna skulle börja rinna när barnmorskan bände upp fitty.

    Bra du gjorde’t ivf, tråkigt med de jobbiga känslorna kring knullbarhet osv.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

