Men det är ju alltid fint när de på ett tidigt stadium lite subtilt visar skiten som ligger och jäser därinne

IMG_1521

Detta lades upp på @fetkvinna på Instagram häromdagen. Inlägget här kommer dock inte handla om fettskamning, även om det såklart är ett aktuellt ämne som det kan pratas mycket om. Istället är jag mer fascinerad av fenomenet snubbe som tycker att de är så jävla snälla och storsinta som accepterar diverse grejer som faktiskt är relativt okontroversiella, eller i alla fall väldigt vanliga att acceptera.

Som att någon är tjock. Med tanke på normer angående vad som är snygg kropp är det ju lätt att tro att tjocka hoppar högt och ritar kryss i taket så fort någon är intresserad, men jag kan berätta att det faktiskt inte är helt ovanligt att till exempel män gillar tjejer vars kroppar går utanför smalhetsnormen. Precis som att många personer av andra kön (exempelvis jag, som har dejtat både magra och tjocka personer) inte heller tycker att just andelen underhudsfett makes or breaks attraktion till en annan människa. Tjocka tjejer behöver inte i desperation ta skit från någon som tycker han är så jävla vänlig som förbarmar sig. Snacka om att lägga en grund för ett ojämställt skitförhållande där hon ska vara tacksam över att han är ihop med henne.

Men det finns ju andra exempel. Som i ett avsnitt av Glädjeflickorna (jag borde antagligen föra anteckningar när jag lyssnar så jag har koll på vilket avsnitt olika saker behandlats) där det berättades om en tjej som vid ett kuken-i-fittan-samlag hade smekt sig själv samtidigt, sådär som en kan göra för att det är skönt och att det blir lättare att uppnå orgasm, varpå snubben hade påpekat att det ju var bra att han var en sådan som inte blir sur eller arg på att hon gjorde så. Ett sådant uttalande avslöjar ju sjukt mycket om vad han tänker om detta. Som att han tror att män i allmänhet har problem med att personerna de ligger med är aktiva i sin egen njutning under samlaget. Samt att han högst troligt faktiskt HAR problem med att hans sexpartner ”hjälper till”, men att han försöker visa sig storsint som inte gå i taket över det.

Andra exempel jag hört och varit med om är snubbar som tycker att de är riktigt fina gentlemän för att de tycker att det är ok att deras partners onanerar, att de inte rakar bort kroppshår, att de har penisliknande sexleksaker som de tillfredsställer sig med eller att de inte sminkar sig. ”Vilken tur du har som är ihop med mig som inte tar illa upp över att du berättar hur du vill ha det i sängen!”. Sånt som faktiskt väldigt många män är helt ok med och därför inte ens reflekterar över.

Jag förstår faktiskt inte alls vad som är dealen här? Vem är det som har lärt dessa snubbar att de är Snäll Kille™ för att de inte går helt bananas över allt från att kvinnor är tjocka till att de onanerar med vibrator? Vem tror de att de lurar?

För mig blir det lite som det här med killar som är noga med att berätta att de är så himla snälla. Ifall de är snälla på riktigt är det inget de tänker på, de bara är så. Likadant med detta, ifall de verkligen inte hade haft problem med vad de nu säger sig acceptera hade de inte tagit upp saken alls. Sluta tro att ni är några extrafina drömprinsar förtjänta av beundran. Ni är nämligen sämre än genomsnittet.

Det är nästan så att jag skulle ha mer respekt för någon som säger ”Nej tack du, jag gillar inte tjockisar” eller ”Du, det är faktiskt inte ok att du har håriga ben och onanerar med en vibrator som är större än min kuk”, jag hade inte velat ha mer med dem att göra heller, men de är i alla fall helt transparenta med att de är rövhål till människor.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

