Här sitter jag och koketterar med min spindelfobi

”Tjock, 32 årig kvinna i Lund kommer att ligga med PRECIS VEM FAN SOM HELST som kommer hem till henne och avlägsnar el gigantos spindel från hennes kök.”

Nej, kanske inte. Men finns en bit banana bread på mikron om någon spindeljägare är sugen!

Igår blev jag överraskad av en såndär mysig, brun, 7 cm avloppsspindel (googla inte om du är rädd!) som snabbt kom springande över köksgolvet, IN UNDER STOLEN JAG SATT PÅ. Jag flög ut ur rummet, stängde dörren och försökte försegla med en handduk under dörrspringan.

En timme senare kom Patrik hem för att avlägsna den. Efter att han letat i en timme hittade jag den på en minut och sen så trodde jag att den förflyttats till busken utanför fönstret. ”Jag ser den inte men är nästan säker på att den satt på pappret när jag kastade ut det!”. HAHAHAHAHA, nej. Nu på morgonen kom den plötsligt joggande över väggen istället. JAG VISSTE ATT DEN JÄVELN VAR KVAR! JAG KÄNDE DET PÅ MIG!

Så den befinner sig någonstans i köket och håller min iPad gisslan. Min iPad som jag för tillfället har istället för mobiltelefon. Min iPad som jag helst vill ha med mig när jag lämnar hemmet så jag kan t.ex. kolla min kalender, läsa mail, kolla internet och skriva meddelanden till t.ex. Patrik.

Förutom iPaden är såklart kylskåpet gisslan så jag är jättehungrig. Hungrig och arg. Jag hann inte äta någon ordentlig frukost.

Och nu behöver jag gå till biblioteket och plugga. Till det vill jag gärna ha min iPad så jag kan skriva in anteckningar i Pages. Och så jag kan kolla i schemat vad jag ska läsa. Och så jag kan se vad klockan är.

Så jag sitter och visualiserar vilken sorts skyddsklädsel jag hade behövt ha på mig för att våga gå in i köket och så försöker jag inbilla mig att jag har just sådan på mig.

Jag försöker se genom fönstret i köksdörren om jag ser spindeln, men det gör jag inte. är lite orolig att den är vid dörren och smiter ut i hallen för då är jag fast. Genom rutan ser jag också min iPad. Så nära men så långt borta. :(

HELVETE!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

