Tröttmössa.

Åh vad trött jag är! Jag sitter här och försöker få fram ett inlägg av alla idéer jag haft men inte skrivit ner idag, men inget kommer ut.

Idag var de första två föreläsningarna på sammanlagt 5 timmar på kursen jag ska läsa denna höst. 30 poäng arbets- och organisationspsykologi. Jag testar den ambitiösa linjen denna gång och pluggar duktigt inför föreläsningarna, så igår satt jag 8 timmar på sambib och tryckte i mig 80 sidor kurslitteratur på engelska. Hade det varit skönlitteratur hade jag hunnit läsa ut en hel roman på den tiden.

Patrik har läst denna kurs för några år sedan och säger att det är långt från en glidarkurs trots att det är en kurs på grundnivå. Med tanke på schemat och litteraturlistan är jag nog benägen att hålla med redan. Alltså känns kontinuerliga studier som rätta vägen att gå istället för att stressa inför varje tenta. Dock är ämnet väldigt intressant och det är ju bra. Förhoppningsvis får jag lite mer energi när jag kommit in i rutinerna.

Salstentor igen. En nu om en månad och en i slutet av kursen. Det trodde jag fan aldrig att jag skulle ge mig på, någonsin. När föreläsaren sa att han skulle göra om hemtentan i januari till en salstenta blev det lite dålig stämning och stela leenden i bänkraderna, hehe.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

