Jalapeño!

Jag tror inte att jag nämnt det på bloggen, men jag har i år haft ett litet odlingsprojekt i köksfönstret. Folk som följer mig på Instagram har eventuellt observerat detta. I april planterade jag några jalapeñofrön från en frukt jag köpt på ICA och nu har en av dem fått växa sig till ett 1 m högt träd som dagligen gläder mig med nya små fruktämnen.

Än så länge har ingen mognat, men jag gillar främst grön jalapeño så idag ska jag för första gången tillaga dem. Jag har redan skurit upp 4 frukter, de luktar riktigt gott och styrketestet var klart godkänt.

Eftersom vi fått Sverigedemokraternas valutskick i posten idag bestämde jag mig för att Jimmie såklart också skulle få smaka. Fattas bara!Skärmavbild 2014-09-01 kl. 18.39.29

2 thoughts on “Jalapeño!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

