Godmorgon!

Här sitter jag och inväntar gryningen igen. Hänger i köket, lyssnar på musik (Kent just nu, Eskilstunafödd som jag är) och försöker att inte störa han som sover inne i rummet.

De senaste veckorna, sedan påsk, har jag haft en del problem med sömnen. Först kunde jag bara sova två timmar i stöten innan jag var tvungen att gå upp och göra saker och sov därför kanske 4 timmar på en natt. Nu sover jag lite längre, men vaknar och kan inte somna om. I natt har jag väl fått 5 timmars sömn innan jag vaknade strax innan 4 av mensvärk. Eftersom jag ska upp ”snart” (om 2 timmar) känns det inte som någon idé att gå och lägga mig igen för då kommer jag att vakna jättetrött. Men samtidigt är det en lång dag i morgon.

Undrar om det är våren, det nya ljuset, som gör det. Vet att det var likadant när jag var tonåring, jag vaknade pigg mitt i nätterna och var uppe ett par timmar innan jag kunde lägga mig igen. Hursomhelst är det smått irriterande, för sömnunderskott gör mig rätt seg och trögtänkt.

*gäsp*

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

