Kattkärleken

20130819-215310.jpg
Jag har haft en dålig dag. Mår illa. Känner mig liten och trött.

Jag gick och lade mig på sängen för ett par timmar sedan. Snart hoppade Sotis upp och lade sig sked med mig, skavfötters. Vi somnade. När jag vaknade låg han kvar så jag sträckte ut handen för att klappa honom.

Han svarade med att lägga sig lite halvt på rygg för att få magen klappad så jag gjorde honom till viljes. Lät handens fingrar gå runt runt på den runda magen. Nypa till lätt om det mjuka magfettet och så flexa ut igen i en smekning om och om igen. Frr frrr frrr.

För mig är den så vemodig, kattkärleken, för man vet att den oundvikligen kommer att ta slut. Jag vet inte vad det är för fel på mig som inte kan njuta av saker utan att tänka på att de tar slut.

Jag älskar den här kissen så mycket!
20130819-215121.jpg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

