Här möter vi morgonen tidigt.

20130810-054637.jpgDet var visst ett träd i vägen för att jag skulle se porten.
Men med en schysst kastarm och en lätt sten så. ;)

Klockan är 5 och jag har redan varit vaken sedan 2:30 Jag råkade somna bredvid en trött Patrik rätt tidigt och vaknade av att badrumslampan lös (är väldigt känslig för ljus- och ljudstörningar när jag sovit tillräckligt för att vara hyfsat pigg). Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 7 så att mataffären är öppen och att jag kan ta en promenad till den för att inhandla lite förnödenheter.

Hittills har jag hunnit hitta en passande lägenhet bara ett stenkast bort, alltså ett riktigt stenkast, inte ett mäklarstenkast som ju kan vara ett par km långt. Den ligger på andra sidan vägen, bortom trädgården som tillhör vårt hus och jag kan nog se porten från våra fönster. En trea kallar de den, men jag hade nog snarare kallat den en 2,5:a för de har slagit upp ett stort hål i väggen mellan köket och ena rummet för att skapa ett matrum, men det kan ju funka ändå. Det hade ju varit grymt skönt med en ny lägenhet så nära så att det att bara varit att bära över sakerna.

Förutom att det hade varit smidigt när man flyttade så älskar vi verkligen att bo i detta område. Det är lugnt, lummigt och mysigt med promenadavstånd till stan (15 minuter till centralen) och förutom närhet till tre stadsbusslinjer också närhet till sjukhuset och alla stads- och regionbussar som går förbi det. Så vi vill väldigt gärna bo kvar här. För andra som är privilegierande nog att kunna köpa möjlighet i Lund rekommenderar jag alltså Sofiapark- och Möllevångområdet starkt.

Oavsett när vi hittar en passande lägenhet att flytta till, har jag kanske körkort när det är dags att hyra en bil för att hämta mina prylar som fortfarande är hemma hos mor och far i Småland så att vi inte behöver så mycket hjälp med det, om jag nu blir betrodd med uppdraget, hehe. Jag ska nämligen köra upp den 26:e september!

2 thoughts on “Här möter vi morgonen tidigt.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

