Behind the wheel #10

Förpassad till köket efter att ha fått vardagsrummet ockuperat av en främmande, 8 bent, makt. Även kallad spindel. Ja, jag har spindelfobi och denna tid på året är allt annat än rolig. Jag tror att allt som rör sig, eller kanske bara verkar röra sig är en spindel. Sen när det visar sig att det verkligen ÄR en sådan också, då gäller det bara att lägga några meter mellan oss så jag inte skrämmer grannarna med ett isande skrik.

Dagens körlektion, nummer 28 i ordningen, avverkades främst inne i stan. Jag premiärkörde förbi centralstationen, alltså Bangatan ner. Den är ett helsike av människor som springer lite hur som helst, övergångsställen där folkströmmen aldrig tar slut, bussar och bilar. Jag snurrade också runt lite vid Universitetssjukhuset.

Lektionen kändes som lite av ett bakslag. Det är verkligen jättesvårt att hålla koll på allt som sker omkring mig samtidigt som jag ska uppmärksamma skyltar i denna klyddiga* stad.

Men för att se något från den ljusa sidan börjar jag vara riktigt duktig på att hantera bilen. Det händer någon enstaka gång att jag får motorstopp, men det kan också bero på att skolans dieselbilar har rätt oförlåtande kopplingar. Innan förra lektionen pratade jag lite med en kvinna som främst kört med skolans enda bensinbil och hon sa att hon hade fått en mindre chock när hon istället körde med en av dieselbilarna. Jag tänker att det då kanske är bra att lära sig köra med en bil som inte tillåter något slarvande. Då blir jag kanske mer av en hejare på att köra med någon lite lättare bil i framtiden.

När jag gick hem fick jag syn på dessa tu:20130603-173053.jpg
* Skånsk uttryck, klyddig betyder krånglig, rörig.

One thought on “Behind the wheel #10

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

