Birthday boy!

20130527-092344.jpgStrax efter katten är han mitt favoritmotiv.

Hipp, hipp, hurra, hurra, hurra! Idag fyller min underbara och högt älskade pojkvän Patrik 33 år. Det är svårt att tro för han är fortfarande fräsch som en nyutslagen ros, min älskling.

Jag sitter och planerar inför kvällens festligheter då jag ska bjuda honom på en god middag. Vi brukar göra så att vi äter något gott och ibland också gör nått roligt tillsammans istället för att köpa presenter, som att gå på bio eller någon konsert. Det är svårt att handla nått till någon som redan har allt den behöver och vill ha och då är det dumt att köpa nått bara för köpandets skull. Att istället då skapa minnen ihop är inte sämre!

Häromdagen satt jag och tänkte på allt Patrik betyder för mig. Han är så mycket mer än bara en pojkvän, han är min livskamrat, min bästa vän och min trygga hamn. Han är en engagerad feminist och jämställdhetsivrare. Det är så roligt att umgås med honom för han är smart och påläst samt lika snacksalig som jag.

Snart har vi varit ihop i 5 år och umgåtts nästan varje dag under denna tid. Den största delen av tiden har vi dessutom spenderat boendes i samma 1:a på 46 kvm.  Ändå har vi inte blivit trötta på varandra eller på att prata med varandra. Nej, vi har inte suttit på varandra varje minut av dessa år, ofta sitter vi och pillar med något projekt på varsitt håll, men man har ändå de fysiska närheten, möjligheten att dela tankar och idéer samt en kram och en puss på bara några meters avstånd.

Grattis på födelsedagen älskling!

One thought on “Birthday boy!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

