Behind the wheel #7

”Du anar inte hur stolt jag är över dig, Matilda!”, sa min körskolelärare till mig idag. Jag hade som vanligt svårt att ta en komplimang, men det kändes bra!

Även idag körde jag med en liten 3-dörrars Mini Cooper. Efter att jag genomfört ett par fullt godkända fickparkeringar bestämde vi att jag kan det nu. Så vi har bokat in den s.k. riskettan och även halkkörningen. Riskettan blir redan i slutet av denna månad och halkan i mitten av juni.

Nästa lektion, på måndag, ska jag testa på acceleration upp i ca 60 km/h och kraftig inbromsning, något man ska ha testat innan halkan. Det kommer att bli pirrigt att köra så fort! Jag är lite mesig när det gäller hastighet.

Än så länge känns uppkörningen som något som ligger så långt i framtiden så jag knappt ens tänker på den alls, men samtidigt kommer den ju närmre och närmre ju mer jag lär mig. Jag är inte så orolig för den just nu, men jag gissar på att jag kommer att bli det när den närmar sig! Förhoppningsvis blir jag aldrig jättenervös, för jag vet att det är väldigt dåligt för min prestationsförmåga. Det är dock svårt att inte bli nervös när jag läser om andra som kör upp och blir underkända, ibland kanske mer än en gång. För varför skulle jag lyckas bättre än dem? Fast det är ju precis så jag inte ska tänka, för då kommer jag bli nervös.

One thought on “Behind the wheel #7

  1. Heja dig! Du kommer att klara det – kunde jag så kan vem som helst! /Hon som tog typ 50 körlektioner OCH körde skitmycket privat och tyckte det var apjobbigt mest hela tiden men till sist klarade kortet :-)

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

