Behind the wheel #4

20130422-102909.jpg
Jag sitter på Coffee Point i Lund och slappnar av efter ännu en körlektion, närmre bestämt lektion nummer 15 i raden. Snart är det dags att investera i ännu ett lektionspaket på 18 lektioner. Jag måste också börja boka upp lite lektioner som precis släppts eftersom jag bara bokat maj ut. Fortfarande känns 2 enkellektioner i veckan som en bra takt.

Vi fortsätter att finslipa på körningen, övar på att växla upp och ner, på att inte köra så himla långsamt som jag helst vill samt att inte vänta i evighet på kommande bilar i korsningar. Dessutom har jag börjat öva på parkering, inklusive fickparkering! Det är faktiskt kul, men idag var det några saker som blev röriga helt utan min inblandning.

Till att börja med insåg jag nu efter lektionen att min lärare missat att alkotesta mig! Aj, aj, aj! Tur då att jag inte druckit något alkoholhaltigt sedan jag drack lite vin i lördags så att jag i alla fall har koll på att jag var nykter. Sen när vi skulle köra in i garaget i slutet av lektionen hade en man ställt sin bil så det blev krångligt att komma rätt för att köra in. När jag väl knixat mig fram till stolpen där man öppnar garagedörren insåg vi att nyckeln dit inte fanns på knippan. Då, med en mycket irriterad lärare bredvid mig, fick jag köra och ställa mig på gatan utanför trafikskolan istället. Men det gick ju det med.

Som jag skrev börjar det bli riktigt kul att köra och jag tycker det flyter på rätt bra. Särskilt när jag inte stressar upp mig. Nu är det bara öva, öva, öva som gäller och fortsätta ta mig framåt i momenten.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

