Behind the wheel #3 + det dåliga samvetet.

Idag på körlektion nummer 13 har jag bland annat backat runt hörn samt fått ursäkter av min lärare för att han tycker att han gnäller på mig onödigt mycket. Han blir bara lite frustrerad när jag rör till saker jag egentligen kan, men det blir jag med! Dock är det inte så himla lätt! Nå väl, jag kan ta lite skäll. Med tanke på att jag för två månader sedan och faktiskt bara 13 timmars aktivt övande inte ens visste hur jag skulle starta en bil tycker jag det är ok att jag inte är perfekt än. Jag gör i alla fall mitt bästa och bättre än så kan jag inte.

20130411-121946.jpgPå vägen hem från lektionen gick jag förbi bion och där satt som vanligt denna man och tiggde utanför. (Det heter så va? ”tiggde”? Det låter asfult, men jag tror att det är rätt; tigga, tigger, tiggde, tiggt. Rätta mig gärna om jag har fel.). Reklamskylten med ”Rent samvete” och ”Framtid.nu” kändes talande för scenariot och väldigt tankeväckande, så jag tog en bild med min iPad. Sen gav jag mannen alla pengar jag hade på fickan, vilket inte var mycket. Det är inte ofta jag går runt med cash på fickan nuförtiden när man främst betalar med kort, tyvärr.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

