Nej vi är inte kära i varandra! (Så här lagom till alla hjärtans dag)

Igår var jag med något jag trodde folk slutat med nu när jag inte är ett barn längre.

Jag var på sammanträde och eftersom den ordinarie (jag är ersättare) var sjuk fick jag gå upp som tjänstgörande. Det innebar att jag fick sitta bredvid en kille som jag brukade sitta bredvid förut när han också var ersättare. Vi kommer väldigt bra överens med varandra.

När jag kom för att sätta mig hade han redan satt sig, och när han insåg att jag skulle sitta bredvid det sammanträdet reagerade han med ett glatt ”Åh vad trevligt!”. Jag skämtade tillbaka om att han tycker det det för att jag är så mycket trevligare än den ordinarie ledamoten (en väldigt trevlig tjej). Någonstans där när vi utbytte glada tillrop till varandra fick en annan ledamot för sig att påstå att ”Hihi, nu blev han allt lite röd om kinderna! Hehehehe.”. Jag kände bara; NEJ!!! Bara för att jag är tjej och han är kille betyder inte vårt kamratliga utbyte att vi är kära i varandra.

OM han nu blev röd om kinderna berodde det nog mer på att det lät lite som att han tyckte att det var kul att hans ordinarie bordskamrat var sjuk så att han fick hänga med mig istället. Det var ju inte så han menade och inte jag heller, jag bara skojade lite med honom som vi brukar göra.

Jag håller INTE på att flirta upp en gift småbarnsfar. Den gifta småbarnsfadern håller inte på att flirta upp mig! Jag vill inte att folk ska tro att det är vad som pågår heller!

Det är rent beklämmande enligt mig att två personer av motsatt kön inte kan visa att de gillar att umgås utan att folk tror att de också vill ligga med varandra. Borde vi inte kommit lite längre 2013?

Däremot är jag kär i Patrik. Bäst att tillägga dagen till ära.

5 thoughts on “Nej vi är inte kära i varandra! (Så här lagom till alla hjärtans dag)

  1. Jag fick höra ganska länge att jag säkert måste vara kär i chefen och höll på och flirtade med honom efter att vi talat mycket med varandra på en firmafest. Öhm, nej, man kan vara trevlig och rolig och skratta och ha kul utan att flirta, det är inte samma sak. Är det inte tillåtet att vara trevlig om man inte är intresserad av personen på ett romantiskt plan? Dålig stil, samhället.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

