Titta! Jag är kändis!

Nyss när jag knarkade lite bloggstatistik upptäckte jag att det kommit en del trafik från SVT: hemsida och klickade mig fram till denna artikel från i tisdags. Till min stora förvåning och glädje skådade jag detta:20121213-103147.jpg

20121213-103156.jpgOm humorn, mot förmodan, inte går fram till mina eminenta bloggläsare kan jag berätta att jag skojar i rubriken och inte alls tror att jag är en kändis. Dock var det såklart kul att ett av mina inlägg (detta för de som inte orkar scrolla ner) blivit uppmärksammat.

Inte heller tycker jag att det känns som en seger att MSN tar ner artiklarna, de kan gärna få sitta kvar som ett tecken på hur tokigt det kan bli, om de också inkluderar en vettig analys om innehållet.

Redaktionschefen på msn.com, Anders Lager, håller med om att artiklarna, särskilt en jag tydligen missat om hur man får ragg på julfesten, är hemska men menar samtidigt att det skulle ha illustrerat någon slags humor som inte gått fram till läsarna.

Jag och andra som reagerat på artiklarna har inte gjort det för att vi är humorlösa torrbollar som inte fattar ett skämt. Vi tyckte uppenbarligen inte att det är roligt. Vill man driva med könsroller borde det rimligtvis finnas bättre och roligare sätt än att använda sig av artiklar som är skrämmande lika hårresande smörja som ”livsstilsmagasin” publicerar som ärligt och uppriktigt menade relationsråd.

——————————————————————————————–

Igår fyllde jag förresten år. Två fina presenter blev det. Dels ett objektiv till kameran från Patrik och dels nyheten att ”livsstilsmagasinet” Slitz läggs ner.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

