Partypågar

partypågarMinns ni de här kakorna som tillverkades av Pågen förut? När jag köpte pepparkakor med apelsinsmak i förra veckan blev jag så sjukt sugen på dessa som tyvärr inte tillverkas längre, så vad kunde jag göra mer än att göra mina egna? Jag har starkt för mig att de var baserade just på pepparkakor med apelsinsmak så jag köpte sådana igen samt vit choklad och blandat strössel och satte igång.

Den vita chokladen tog jag 100 gram av, hackade och smälte försiktigt i micron. Sen bredde jag den på pepparkakorna med en liten smörkniv och avslutade med att strössla innan chokladen stelnat. En kvart i sval rumstemperatur senare och de var färdiga för kakburken… och munnen. Så himla goda! 25 stycken blev det.

2 thoughts on “Partypågar

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

