Mod.

Jag läste för inte så länge sedan en definition av mod som att göra något fast man är rädd för att göra det. Jag vet nu vad de som säger så menar. Jag är jävligt rädd, men samtidigt stolt för att jag vågat stå upp för vad jag tror på fast det är jobbigt.

Ibland måste man göra saker som är skitjobbiga och som man troligtvis bara kommer att få otack  för bara för att det är vad som är rätt att göra. Alternativet hade varit något jag inte hade kunnat stå för.

Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde mer. Men jag var rädd.

Det känns jävligt jobbigt just nu, men jag tror att jag kommer att kunna titta tillbaka på den här perioden i mitt liv och känna stolthet över att jag inte bara var tyst om det jag hade sett ske framför mina egna ögon och tittade åt ett annat håll när jag hade chansen att göra något för någon som behövde det fast det hade varit enklast för mig att låtsas som att jag inget sett eller hört.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

