Sen när blev kränkningar i skolan ok?

Hej ditt jävla gonorréanus! Välkommen till mitt senaste blogginlägg. Nehe? Du gillade inte att bli kallad gonorréanus? Vaddå? Har du gonorré i anus eller? Nej då ska du inte ta åt dig heller! Dessutom är det inte ens fel när två träter så titta inte på mig som enda problemet i vår relation!

Elever på Alvesta transportgymnasium får dagligen stå ut med kränkningar från elever på en annan skola som kommer till transportgymnasiet för att äta lunch och ha vissa lektioner. Nu också med skolinspektionens goda minne. Jag blir så arg så jag kokar!

Rektorn på Transportgymnasiet, Britt Ask Rydgård, tycker att det inte är ens fel när två träter. Jag undrar om hon hade känt det som att hon ”trätte” med mig om jag skrek okvädningsord efter henne på stan.

Britt Ask Rydgård kallar det också ”olika kulturkrockar”. Att skrika fula ord efter andra människor är ingen jävla kulturkrock, det är ett ouppfostrat skitbeteende som inte ska tolereras i två sekunder men som händer för att de kan.

Jag blev utsatt för samma sak av mina svenskfödda klasskamrater som hette namn som Ulrik, Daniel, Rickard och Martin och det tyckte skolan var precis lika ok som det som händer i Alvesta. Då hette det inte ”kulturkrock” utan ”killar är så, han gillar säkert dig, tihi!”.

Vi har ett stort problem i Sverige med att tafs och vulgära tillmälen tillåts i korridorer och på våra skolgårdar, så har det varit långt innan vi hade någon invandring att tala om. Men det är inte ok! Det är sexuella trakasserier och det ska inte accepteras i skolan eller på arbetsplatsen. Läs UMO – Din ungdomsmottagning på nätet:s text om det här.

Jag tycker att tjejerna ska fundera över att anmäla till Diskrimineringsombudsmannen eftersom skolan inte tar detta på allvar.

Andra inlägg om sexuella trakasserier i skolan:
Om #tafs – en egen erfarenhet från högstadiet
En feminists födelse

3 thoughts on “Sen när blev kränkningar i skolan ok?

  1. ”Britt Ask Rydgård kallar det också ”olika kulturkrockar”. Att skrika fula ord efter andra människor är ingen jävla kulturkrock, det är ett ouppfostrat skitbeteende som inte ska tolereras i två sekunder men som händer för att de kan.”

    Exakt!!!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

