”RE-POST if you are against bullying!”

20120904-111242.jpg
Den där tjejen du kallade slampa idag, hon ligger med din kille! Tjejen som är gravid har varit involverad med så många så hon inte vet vem pappan är. Killen du kallade tråkig är en riktig tråkmåns som inte umgås med nån utan bara sitter på sitt rum och spelar WoW. Tjejen du knuffade är en mobbare som brukar mobba andra. Tjejen du kallade tjock äter glass till frukost, lunch och middag SAMT alla mellanmål. Gamla gubben med ärr i ansiktet fick dessa är han körde full och körde på ett litet barn som dog. Killen du retade för att han grät gjorde det för att manipulera sin partner som han slår till att stanna hos honom.

Nej vi känner inte folk, men de behöver inte vara några helgon för att man inte ska ha rätt att vara elak mot dem.

Jag vet att jag har skrivit om detta förr (det råkade intressant nog vara för exakt ett år sen) men jag stör mig fortfarande på dessa budskap som sprids. De är menade för en god sak, men tyvärr gör själva innebörden i texten att det bara blir ett moraliserande och någon slags värdering av vilka som förtjänar att vi hackar på den och vilka som inte gör det! Även om det vill få oss att tänka på att inte döma andra så dömer den!

4 thoughts on “”RE-POST if you are against bullying!”

  1. Men gah vilken idiotisk jävla text! So what om jag knullat med 50 pers eller om jag inte vet vem pappan till mitt barn är. Betyder det att det är okej att vara elak mot mig?
    Strunt.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

