På bloggfronten intet nytt…


Skriver i WordPressappen

Jag sitter här i köket och försöker komma på nått att skriva om. Sakta, för jag skriver på iPaden då camera connection kit-adaptern som ger mig ett tangentbord att knacka på är upptaget på annat håll. iPadens tangentbord är annars inte mycket att hurra över när man ska skriva löpande text tycker jag. Jag trycker fel hela tiden och måste gå tillbaka för att rätta. Något som inte direkt gynnar min kreativitet när det gäller skrivande! Så om det finns nått irriterande stavfel jag inte hittat själv så vet ni varför.

Det har inte hänt så mycket att skriva om. Eller det händer hela tiden jättemycket saker att skriva om i Sverige och ute i världen, men inget som engagerar mig att skriva om det i detta nu.

Just nu håller vi på att kolla på lägenheter i vårt bostadsområde vilket är kul och spännande. Det hade varit skönt att hitta en nära så man hade kunnat sköta en stor del av flytten själva och bara bära över saker från ena stället till det andra.

Vi vill gärna uppgradera oss till en 2:a eller 3:a. Det verkar som att det blir en 2:a vilket hade varit underbart ”bara” det för vi behöver lite mera plats att sprida ut våra grejer på. En 3:a hade varit trevligt för då hade ena sovrummet fått fungera som ett hobbyrum med alla Patriks musikprylar samt kanske ett hörn för min symaskin och mina handarbetesgrejer. I en tvåa kommer vi istället försöka ha musikprylarna i sovrummet och mina hobbygrejer undanstoppade i en garderob när jag inte använder dem, vilket förhoppningsvis kommer funka eftersom vi sover i en 120 cm bred säng som ändå helst ska stå i ett hörn och än så länge är nöjda med den.

Det som är allra viktigast ändå är att lägenheten har balkong! Dels så man kommer ut lite mer, dels så att jag kan stilla min odlingshunger lite i balkonglådor samt så att Patrik kan ägna sig åt lungförstörande missbruk där istället för under köksfläkten. I alla fall när det inte regnar eller är annat otrevligt väder ute.

Så nästa år såhär dags sitter jag kanske och bloggar på en balkong! Vad härligt det skulle vara!

Känner någon Lundabo, eller nån annan som vill för den delen, sig manad att hjälpa oss när det väl är dags är det bara att hojta till. :D

2 thoughts on “På bloggfronten intet nytt…

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

