På resande fot

20120629-100724.jpg

Sitter på tåget och försöker skriva ihop nått intressant till bloggen nu när jag ändå inte har möjlighet att göra något annat än att just sitta här. Min plats är i den tysta delen av tåget. Som vanligt finns det en pensionär som leker polis med i vagnen. Ibland undrar jag om vissa väljer att sitta här för att ha en legitim anledning att gnälla på andra så fort de ger ifrån sig minsta ljud. Sorgliga människor!

Jag är på väg till Halmstad för att umgås med min ena syster med familj som hyr en stuga där, vid stranden. I morgon är hennes och hennes mans 5:e bröllopsdag så då jag ska passa barn.

Förhoppningsvis blir det bra väder i helgen så det blir lite havsbad av. Det har inte blivit mycket badande av för mig de senaste somrarna, för Patrik tycker inte att det är så intressant och jag är inte heller superförtjust i tanken på att trängas med tusentals människor i Lommabukten. Det är inte riktigt lika tätt mellan insjöarna i södra Skåne som det är hemma i Sörmland, men eftersom föräldrarna inte heller bor kvar där längre kommer jag inte dit så ofta mer. För mig känns det knappt som att det varit sommar om jag inte badat. Är man uppvuxen med sommarstuga i Stockholms skärgård så är man, antar jag. Där badade vi även när det bara var 14 grader i vattnet och vägrade komma upp förrän vi var blå om läpparna och mamma tvingade oss.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

