Ledbruten gammal tant…

Woo-o, I’m an alien, I’m a leagal alien, I’m a Lundabo in Lomma.

Aj aj aj… Jag har ont i min vänstra höft idag, redo för höftledsoperationen! Eller så är det bara träningsvärk efter lite ovan men välbehövlig motion.

Igår var jag på sammanträde på Habo gård som ägs av Lunds kommun men ligger ute i bushen utanför Lomma. Tog mig dit med buss och hade ca 2 km promenad till gården, varav bit i terräng, på en plats jag aldrig varit förr. Men det gick bra! Jag hade med mig iPaden (som jag också tog bilderna med) och kunde följa min väg fram så jag hittade rätt. Dock är jag inte van vid att gå i terräng vilket antagligen höftsmärtan vittnar om! Får passa på att ta mig ut i bushen oftare i sommar när jag har Sommarkortet.

Vid Lomma kyrka hittade jag en söt liten gångbro som jag fotograferade Höje å från.

När jag kommit över den hittade jag en karta över området så jag visste var jag fick gå. Smög ändå förbi ridhuset fast det kanske inte var helt ok (vägen där var ju svartsträckad och inte blåsträckad) för att vinna lite tid. De fick ursäkta mig, jag var ju turist liksom!

Hem fick jag dock skjuts. Skönt! Kom då hem 1 timme tidigare än jag hade om jag fått vänta på bussen som bara gick en gång i timmen.

3 thoughts on “Ledbruten gammal tant…

  1. En helt annan sak än ditt inlägg, varje gång jag kommer till din sida kommer det en skyllt om att fylla i användarnamn och lösenord, jag klickar bara bort den så den funkar inte om det är tänkt att den skall funka? Men vad har den för syfte om den inte skall funka eller är det bara hos mig det blir så?

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

