Äntligen uppmärksammas mitt hatuttryck ”familjetragedi” när det är MORD en snackar om!

Kerstin Weigl skriver för Aftonbladet om detta med att kalla mord för familjetragedier så nära mina åsikter om detta så jag nästan tror att hon läser min blogg, eller hoppas på det i alla fall. ;-)

Här är mina inlägg angående detta:
Ojsan, någon blev arg och det hände en ”olycka”
Ah, ännu en såndär ”familjetragedi”

När en hel familj brinner inne på grund av ett elfel eller att någon glömt släcka ett ljus är det en tragedi! När en familjemedlem mördar en annan familjemedlem är det MORD! Inget annat. Mord blir inte gulligare och mysigare för att de sker inom familjen så de behöver ingen snuttifierande omskrivning.

2 thoughts on “Äntligen uppmärksammas mitt hatuttryck ”familjetragedi” när det är MORD en snackar om!

    • Ja, jag läste det. Det är för mig ofattbart! Hela det där fallet ger mig hjärntrötthet. Det är många saker, framförallt ett grovt misslyckande från samhällets sida, men INTE en familjetragedi! Att få det att låta som att det endast är en familjeangelägenhet är bara så fel. Haverikommission tack!!!
      För mig känns det som att hela synen domstolar och andra samhällsinrättningar samt många privatpersoner har på våld som sker inom familjen bidrog till att mordet kunde ske. Att då smeta på ännu mera med detta synsett är respektlöst mot offret och alla andra som drabbades.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

