Surrogatmödraskap, repris.

Med anledning av socialutskottets beslut om en förutsättningslös utredning av surrogatmödraskap vill jag hänvisa till mitt inlägg i debatten, om varför jag är negativ till surrogatmödraskap.

”För mig är det viktigt att samhället signalerar att det inte tycker att det är ok att folk ser andra människors kroppar som köpbara.”

Aftonbladets ledarkrönika av Katrine Kielos idag var väldigt mycket i linje med vad jag tycker.

Carina hägg (S) pekar i sin debattartikel på perspektivet som inte syns i den svenska debatten – Surrogatmammornas.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

