Fy fan vad jag hade skämts om jag var förälder till dessa barn!

Igår under Melodifestivalen råkade det i tv skymta förbi en glad tjej i publiken. En glad tjej som hade begått det värsta brott en kvinna kan begå, tydligen. HON UNDERLÅTIT ATT RAKA SINA ARMHÅLOR! Ett brott jag förövrigt också gör mig skyldig till dagligen och stundligen.

Jag lade inte ens märke till henne, men det var jag det.

För detta råkade nämligen en empatilös yngling, uppenbarligen lidandes av en patologisk ”jag kan inte hålla mina elaka åsikter om andra för mig själv”-problematik, snappa upp. Snabbt som attan såg han till att få en bild tjejen och prånglade ut den på Facebook tillsammans med diverse förolämpningar. Straxt följde hundratals och sedan tusentals hans exempel. Här är tråden om ni vill få fina exempel på ”folk är idioter”.

Hanna Fridén gjorde ett tappert försök att få folk att förstå att vad de höll på med inte är ok, dessvärre förjäves. Här kan ni läsa om det. Varning! Risk för att tappa tron på mänskligheten är överhängande!

Nåja. Idag har jag i alla fall lärt mig något nytt. Tydligen är det så att ifall man är oattraktiv i andras ögon så får man stå ut med att bli hånad och trakasserad för det, det är smällar man får ta. Tydligen är det också så att man kan välja själv om man vill bli ledsen över elaka påhopp! Var kan jag lämna in min avskedsansökan från denna sjuka värld?

Uppdatering: Wohoo! Tråden och bilden har tagits bort! Det lönar sig att reagera mot mobbing på Facebook. Härligt!

4 thoughts on “Fy fan vad jag hade skämts om jag var förälder till dessa barn!

  1. Ping: “Det är väl bara att låta bli” | One-way Communication

  2. Men jag blev ju bara glad att jag såg nån med hår under armarna. Hade inte en tanke på att folk skulle reagera så fruktansvärt hemskt, ush, ibland tror jag verkligen för gott om människan :/

    • Jag har det ”problemet” jag med, jag tror att de flesta är lika sympatiska som jag själv. D.v.s. långt från perfekt, men i alla fall en hygglig medmänniska.

      Som jag har förstått det ska vi som var tonåringar på 90-talet vara jävligt glada över det. Även då fanns det skönhetsideal och do’s and don’ts men inte i den utsträckning som är nu. Hemskt att det gått så åt fel håll!

  3. Ping: Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

