Cosmopoliman

Jag var precis ner på stan för proviantering. På busskuren utanför Stadsbiblioteket i Lund, där jag väntade på bussen hem, hade någon rivit ner reklamaffischen och satt upp en egen affisch. Jag såg det inte direkt men jag såg det när jag läst på den. Affischen var utformad som en framsida för tidningen Cosmopolitan. Tyvärr hade jag varken telefonen, iPaden eller kameran med mig så jag kunde inte ta en bild, men jag ska försöka ta mig ner på stan i morgon i syfte att ta en bild och hoppas att den sitter kvar.

På affischen var det en kille som motiv, bakgrunden var cerise. Längst upp stod det ”Cosmopoliman”. Runt om killen stod det typiska artikelcitat, ni vet de där som står på tidningarna för att man ska lockas att köpa. ”Virka ett par söta badbyxor”, ”Kom i form för badsäsongen, frossa i gurkvatten”, ”Så sänker du din lön till hennes nivå”, ”Kommer du våga visa dig ute i sommar?”, ”Daniels implantat sprack: Det gjorde så ont så jag ville gråta!”.

Me like! Jag gillar verkligen sådan form av framförande av sitt budskap, där man vänder på rollerna och visar hur störda vissa saker vi är så vana vid så vi inte lägger märke till är.

4 thoughts on “Cosmopoliman

  1. Det hjälper så mycket mer än man tror att bara vända på saker sådär. Yougoguy har t.ex hjälpt mig mycket med att bli medveten om hur jag tänker.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

