Om ”snälla killar” igen.

Jag råkade snubbla över ett inlägg hos Fanny som länkade till ett inlägg hos Oh Mary Saint Mary om snälla killar. De funderar över andra perspektiv angående de där ”snälla killarna” som tjejer enligt allmänt snack inte skulle vilja ha än vad jag gjort och det var intressant läsning. Dessutom fick det mig att börja fundera över mina egna erfarenheter av självutnämnda ”snälla killar” som sett sig som offer för kvinnor som enligt dem föredrar ”bad boys”. Det är nästan, men bara nästan, så jag tycker det är synd att jag inte har nån kontakt med nån av dem längre (eftersom de visade sig vara allt annat än snälla). Det hade ju varit intressant att höra deras definition av vad en ”snäll kille” är.

20120130-030058.jpg

6 thoughts on “Om ”snälla killar” igen.

  1. Det är ju såklart ett annat perspektiv. Killar som tror (?) eller vill mena att de är snälla, men inte är det. Jag tänker på de här manipulativa, lite psykopatiska personerna som börjar med att smöra, ge komplimanger osv för att snart bli extremt svartsjuka och kontrollerande. Jag hoppas inte de är så vanliga. Har mest läst om dem, som tur är. Tack för länkning!

    • Jag har tyvärr varit involverad med minst två av dem och det var ingen trevlig erfarenhet, men nyttig! Jag lärde mig åtminstone vad jag INTE vill ha i ett förhållande och det är minst lika viktigt som att veta vad man VILL ha.

  2. Min erfarenhet är att killar som beskriver sig själva som ”snälla” (och beklagar sig över att tjejer inte gillar dem) gör det i brist på bättre. ”Snäll” är helt enkelt det trevligaste och mest intressanta ord de kan komma på om sig själva. De har inget engagemang, inget driv, inga passioner, ingen hobby de brinner för. De vill mest få ligga lite mer.

    Nu överdriver jag såklart lite, men faktum är att jag känner miljontals supersnälla killar som inte alls har några problem med att få tjejer. Skillnaden mellan dem och de självutnämnda ”snälla” killarna är att de har väldigt många fler adjektiv att beskriva sig själva med än bara ”snäll”.

  3. Kanske inte så aktuellt längre men jag anser mig själv som en shysst kille:) Inte bara för att jag själv har insett det men utanför andra har påtalat det.

    Och med dom andra grabbarna som säger sig vara ”snälla” (o inte är det) kan jag väl bara ana en ragg-teknik :P

    • Jag tycker nog att det alltid är aktuellt! :)

      Jo det är klart även schyssta killar kan vara medvetna om att de är schyssta. Min kille t.ex. är nog fullt medveten om att han är snäll och det är nog delvis för att vi som känner honom säger det till honom.

      Som du säger kan det nog vara ett raggknep hos vissa. Dessvärre fungerar det också på kärlektörstande stackare. Dock märker man ganska snabbt om det är en snäll kille eller ett rövhål man har att göra med.

  4. Ping: Friend zone? « Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

