Drömmar om att odla.

Jag sitter vid datorn och drömmer om att ha en odlingslott eller t.o.m. en kolonilott! Åhh jag vill så gärna haaa!!! Jag är en såndär person som försmäktar i lägenhet. Ska jag spendera många år till av mitt vuxna liv boendes i ett flerfamiljshus kommer en odlings- eller kolonilott att vara ett måste. Jag behöver kontakt med jorden för att må bra.

Hade det funnits en lott ledig på området närmast där jag bor hade jag nog slagit till. Det kostar ju inte många hundralappar om året (3-4 kr per kvm) med en odlingslott. Dock känner jag att den för en körkorts- och billös person som jag just hade behövt vara nära hemmet för att jag ska ta mig dit ofta.

Hade jag haft en odlingslott hade jag odlat:
Kryddor (Persilja, rosmarin, timjan)
Grönkål
Savojkål
Blomkål
Broccoli
Lök
Zuccini
Sallad
Tomater
Majs
Kronärtskockor
Spenat
…samt säkert mer, men det var vad jag kom på just nu.

Och så hade jag satt upp en skylt med ”Jesus ser dig!” så att folk blir avskräckta från att gå in och nalla av mina grödor och redskap.

Dessutom hade jag såklart startat en speciell odlingsblogg med massa bilder.

Tulpaner hade kanske också varit nått att odla. För att de är vackra där de står och man kan ta in dem som snittblommor. Dessa fick vi igår av Patriks pappa och pappans sambo som var här på besök. Jag älskar tulpaner!

2 thoughts on “Drömmar om att odla.

    • Jag har tänkt tanken, men tror tyvärr inte att vår busiga innekatt hade klarat av att låta odlingar vara ifred. Sambon är t.o.m. tveksam till vanliga krukväxter p.g.a. den lilla marodörens framfart. ;)
      Men den dan man har ett rum som går att stänga till för förkultivering och en balkong, då jäklar! :D

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

