Sista dan som en kvinna i 20-årsåldern.

Redan för ett par år sedan började jag snacka om att jag snart var 30, som för att vänja mig vid tanken. Nu är alltså 30-årsdagen snart här, bara några timmar bort.

Jag sitter i soffan med min iPad och känner mig nedstämd. Man skulle ju kunna tro att det beror på någon 30-årskris, men jag tvivlar på det. Det finns ju många saker man kan bli nedstämd av vid denna tid på året, som det förbaskade mörkret t. ex.

Snart måste jag till min barnmorska på Capio för att få nytt recept på preventivmedel, det är också en sån där sak som händer vid denna tid på året för min del. Jag har dessvärre börjat känna mig missnöjd med p-ringen. Egentligen vill jag inte använda hormonella p-medel, men för en lättblödande latexallergiker som jag finns inte jättemånga alternativ när man inte vill ha nån bebis. Så vad gör man? *suck* Skit och kompani!

Nu blir det Star Wars Episode III: Revenge of the Sith på Blu-ray och vin istället för pity party. Så hörs vi igen när jag är en mogen 30+ kvinna. Bra så? Bra så!

9 thoughts on “Sista dan som en kvinna i 20-årsåldern.

  1. Har du testat koppar spiral? Jag funderar på fast jag blöder för mycket men tänkte att man kanske har tur i inte får det värre med den biten.

  2. Jag känner iaf två tjejer som har spiral fast de inte fött barn, du kan ju alltid ta upp frågan med din barnmorska.
    Grattis i efterskott och god jul!
    PS: Du är på rätt sida 30, nu blir allt bara bättre ;)

  3. Jag fick lite av en 30-års kris faktiskt. Men nu som 32 så är den borta. Sen blri det väl en 40-års kris… ;D

    Men jag vill vara 16 igen. Antingen som cis tjej eller en feminin emo bög med sexiga pojkvänner! :D

    Ska nog skriva om det där sista på min blogg, på sistone har jag varit lite förvirrad…

  4. Ping: ÅT HELVETE MED DEN JÄVLA P-RINGEN!!! 2.0 « Matildas blogg

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

