Ugly renaissance babies

Åh herreGudrun, jag skrattar ihjäl mig! Via ett inlägg i Lisa Magnussons blogg blev jag igår kväll, precis innan jag skulle sova, uppmärksammad om en blogg som heter Ugly renaissance babies. Den är full av renässansmålningar av Heliga Maria och Jesusbarnet. ”These babies have to be shared with the world.” uppmanar bloggen.

Här är mina personliga favoriter utan inbördes rangordning:

Denna behöver knappast någon närmre motivering. Hysteriskt rolig!

Observera keruberna som ser smått lidande ut i bakgrunden. ”Renaissance Babies in various stages of choking and passing out from noxious fumes: A Study.”. Hahaha!

Peace! Här verkar Jesusbarnet dessutom ha tagit formen av en miniversionversion av den vuxne Jesus.

Är det bara jag som tycker att denna bebis är väldigt lik Jim Broadbent, särskilt hans karaktär i Moulin Rouge?

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

