Babyvakt i Småland

Idag är jag i Småland och vaktar bebis. Jag kom hit redan igår. Syrran ska göra en GBP-operation (förhoppningsvis, om hennes förkylning botats av antibiotikan) idag och då tar jag hand om hennes bebis. Fadern tar henne i morgon, han hade inte så mycket semester kvar att ta ut.

Jag vaknade kl 4.30 och sitter nu, efter att ha vinkat av mor och syster, och väntar på att Ebba ska vakna och vilja ha välling. Det blir en spännande dag. I förrgår kom jag på att jag var lite nervös över hur det skulle gå, intressant då jag knappast var det när jag som 13 åring passade syskonbarn. Men när man var tonåring kunde man ju allt och visste allt.

Så jag håller tummarna för både mig och syrran idag…

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

