Apropå det här med bidrag…

… och att det skulle finnas en massa människor som hellre lever på det än jobbar har jag en till tanke.

Jag har någon gång hört folk säga att de är arbetsfria istället för arbetslösa. Någon gång har jag också hört de som påstår att de gärna lever på bidrag resten av livet istället för att slita med ett jobb. Jag måste dock säga att jag i det flesta fall inte tror att det är sant!

Jag tror att de flesta vill jobba, tjäna sina pengar och ha en meningsfull sysselsättning som berikar deras liv. Men när man, kanske efter sjukdom, misslyckade studier eller långtidsarbetslöshet, hamnar i en känsla av hopplöshet och känner att det aldrig kommer att ordna sig för en så blir man kanske deprimerad och intalar sig själv att man är nöjd med sin situation.

2 thoughts on “Apropå det här med bidrag…

  1. och ibland känns det som det kvittar, bara man får något att leva på något sätt, drägligt. Frisk och får jobb eller sjuk eller bidrag. Men jag föredrar att kunna få bli frisk och tjäna mina pengar.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

