Småbarnsmorsa i 4 timmar

Idag har jag fått äran att ha hand om mitt yngsta syskonbarn, Ebba 9 månader, medan syrran var hos doktorn. På den lilla tiden jag hade henne han jag bli stressad för att jag skulle kliva av en smockfull buss, bli stressad för att jag skulle kliva på en smockfull buss och ha allmänt roligt med världens lättaste unge att ha att göra med.

Först mötte jag upp underverket och hennes mor på stationen och lotsade dem till den privatklinik dit syrran skulle. Ebba sov hela vägen. Dock vaknade hon till direkt efter att hennes mamma klivit av bussen. Jag var lite orolig att det skulle bli 20 skrikiga minuter på väg hem till moster och morbror (ja, jag och Patrik då) eftersom hon inte hade ätit på ett tag. Men självklart var hon lugn som en filbunke hela resan.

Väl hemma hos oss blev det matning, dragkamp med napp och glada tillrop åt katten som mest gick runt skärrad och verkade undra om den där lilla saken (som på intet sätt var stygg mot katten, viktigt att tillägga) skulle flytta in här permanent. Vid blöjbyte på sängen, HANS SÄNG!!!, såg han nästan ut som att han skulle bryta ihop stackarn. Men nej, Bebban var tyvärr inte här för att stanna.

Efter ett par glada timmar var det dags för oss att gå igen för att möta upp den ömma modern. De sista 10 minuterna var lite gnälliga. Antagligen för att Ebba blivit trött av all uppståndelse för vi han knappt gå ut innan det såg ut såhär igen.

När jag 4 timmar senare kom hem igen vågade Sotis titta ut ur garderoben han gömt sig i straxt efter att jag och Ebba lämnat hushållet. Efter att han inspekterat att ingen människobebis var närvarande lade han sig tillrätta, nöjd över att åter vara den enda bebisen i detta hem.

4 thoughts on “Småbarnsmorsa i 4 timmar

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

