Nödvärnsrätt; snart i en skola för ditt barn?

… Nä skulle inte tro det va, att men ”Pojkar är poooojkaaar, hihiiii” är nått som man ofta får höra.

Lady Dahmer har skrivit ett jättebra blogginlägg  som verkligen gick rakt in i hjärtat på mig. Antagligen för att jag har exakt samma erfarenheter. Inlägget heter Min dotter ska fan inte be om ursäkt. Så jäkla rätt! Att vända andra kinden till är så 30 e. Kr. och det borde inte krävas av ett barn som blir utsatt för övergrepp! Efter mina erfarenheter i grundskolan har jag alltid sagt att mina barn på ett tidigt stadium ska få lära sig hur man fysiskt försvarar sig om man blir utsatt för våld och övergrepp. Lärare som skäller på lagligt nödvärn medan det daltas med förövaren kommer att vikas ihop och placeras i mitt handskfack!

Slutligen, tack alla eventuella högre makter för pappor som denna! Ba’ på dem!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

