Hochzeit!

Förra helgen var jag och mannen i mitt liv på bröllop för hans barndomsvän Stefan och hans Malin. Det var en jättemysig och fin tillställning. Brudparet hade inte anlitat någon professionell fotograf utan uppmanade folk att ta mycket bilder och vidarebefordra desamma till dem. Eftersom vi är sååå duktiga har vi redan skickat iväg de bilder vi tog till dem.

Dagen till ära duggade det från en disig himmel. Utanför kyrkan lyckades jag dock ta några bilder jag blev nöjd med. 

Om ni undrar varför brudgummen springer bort så är det inte för att fly från bruden utan för att kasta nycklar i ån. När de förlovade sig köpte de nämligen inte ringar direkt utan graverade in sina namn på ett hänglås de sedan låste fast i grinden till gymnasieskolan där allt började.

Jag gillar verkligen kossorna i bakgrunden. De var bara precis på andra sidan en smal å och därför ganska nära. Bröllopet stod i Gårdstånga kyrka som jag verkligen kan rekommendera för ett lantligt idylliskt bröllop i Skåne. Kyrkan var verkligen jättefin inuti och omgivningarna gav många möjligheter till fina fotografier, något som hade kunnat utnyttjas mer om det inte hade regnat.

Patrik har skrivit lite mer utförligt om tillställningen.

One thought on “Hochzeit!

  1. Åh vad härligt med bröllop! Det är så roligt att gå på. Jag har iofs inte varit på så många, å de jag har varit på har jag varit tärna eller brud.

    Nu är jag tillbaka i bloggsfären igen, jag måste få ha min ventil alltså. Jag blir galen utan att få skriva. :)

    Nu ska jag ta å lägga mig i soffan å bara möööla i mig marabouchoklad. Ha det grejt!

    /Elinor

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

