Fail

Igår kväll stängde jag in mig i köket för att tvätta fönstren där. Anledningen till att vi stänger dörren om oss om vi vill öppna fönstren på vid gavel är för att vår gosiga innekatt Sotis inte ska få för sig att vilja smaka lite väl mycket på friheten. Så i alla fall, jag tvättade fönstren och det blev mycket tjusigt. Så satt jag i godan ro här vid datorn på köksbordet när sambon kom in för att ta sig en ”luring” (cancerpinne) under köksfläkten.

Han: Varför har du stängt dörren?

Jag: Jag tvättade fönstren! Titta så fiiiint och stiiiiligt!*Pekar och skiner som en sol, typ i kapp med rutorna*

Han: Jo jättefint, men Sotis ligger där! *Pekar mot kattens nuvarande favoritkartong som står vid köksbordet*

Jag: Oj… öh… ok.

Nåja, han verkar inte så rymningsbenägen den kissen. Det har hänt en gång förut att köksfönstret lossade från haken och stod vidöppet jag vet inte hur länge, men katten var kvar i lägenheten. Han stannar kanske nära maten :-D

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

