Nu är jag lite sur…

Häromdagen var jag ju på vårdcentralen och visade upp ett par leverfläckar. Läkaren där skickade iväg en remiss till hudkliniken eftersom hon inte ville ta bort dem på vårdcentralen då det ena var i ansiktet och det andra ”i början av bysten”, som hon så fint uttryckte det.  Så jag trodde såklart att jag skulle till hudkliniken för att ta bort dem, men oh nej! Jag ska dit om två månader för att de ska titta på dem och utvärdera dem och sen får jag väl se om de ska tas bort *suck*. Trögheten i den svenska vården alltså! Säkert får jag då ett ”Nej då, det där dör du inte av så de får du ha kvar!”. Dessutom förväntas jag väl vara skitlycklig över att jag fick tid inom vårdgarantins 90 dagarsgräns så att jag ska nöja mig med det.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

