Fotoutmaning dag 2: Favoritpryl

Jag har en favoritpryl som är inköpt på IKEA och som bara kostade 15 spänn (tror jag, om jag minns rätt). Ett rivjärn! Inte bara för att även jag, enligt min sambo, är ett sådant utan för att jag använder det varje gång jag ska laga mat. Främst till att riva vitlök. Det är ju bara så smidigt, framförallt att få rent efteråt. Inte alls samma pill som med ett traditionellt rivjärn eller vitlökspressen. I vanliga fall ligger mitt rivjärn i en låda, men idag fick det ta kökshanddukens plats för fotografiets skull.

Jag drömmer om att i framtiden äga ett tjusigt finrivande ”2-way” rivjärn av samma typ, ni vet sådana som TV-kockar som Rachel Ray, Nigella och Jamie Oliver använder. Oh the joy!

3 thoughts on “Fotoutmaning dag 2: Favoritpryl

  1. Hmmm…. blir nog till att rota runt bland husgeråden under nästa IKEA-besök, den verkar jättepraktisk den där!

    • Åh det glömde jag ju att skriva ut! Dumt nog har de nämligen den inte kvar. För nått år sen köpte mamma en för 5 kr när de sålde ut dem. Jättedumt!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

