Dagens utflykt

Dagens skörd

Idag har jag tagit bussen till Bjärred och sedan ännu en buss till Borgeby Kryddgård. De har både en fysisk butik och en webbutik fulla av spännande teer, kryddor, essenser och mycket annat. Jag köpte Tacokrydda Jalapeño, Chili Chipotle, päronessens, grön huhållsfärg samt grönt te. Allt detta till ett pris av 100 riksdaler. Prisvärt och roligt! Mindre roligt var dock att bussen från Borgeby var 20 minuter sen så jag missade anslutningen tillbaka till Lund och fick således vänta i Bjärred ”centrum” i 40 minuter. Läxa till nästa gång; åk inte till Borgeby Kryddgård en lördag när bussarna går sällan.

Ikväll ska jag göra päronglass! Jag återkommer med recept.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

