Irritationen kommer smygande…

Jag tänker på religion samt religionsutövande och börjar bli lite irriterad… för att inte säga väldigt! FÖRBANNAD IDIOTI!

Tydligen är det enligt min mamma så att när pappa för några dagar sedan blev liite bättre så var det FÖRBÖN som hade hjälpt honom (för er som inte läst det i bloggen tidigare kan jag berätta att min mamma och styvpappa är pingstvänner och att jag var tvångskristnad som barn men numer är en övertygad ateist). Men när han här om dagen blev sämre igen, samma dag som pastorn kom med en böneduk till honom, ja då var DET bara slumpen! När jag hörde talas om böneduken var jag på vippen att fråga mamma om vi skulle offra en get också när vi ändå höll på, men jag ville inte att hon skulle slå mig för jag hade antagligen slagit tillbaka. Bara för att ta chansen nu när man inte är ett försvarslöst barn längre.

Det finns liksom ingen stringens i resonemanget att man prisar herren och talar om under när nått positivt händer men att man när det, trots en stark religiös gest, händer något negativt då snackar man minsann inte om Gud, förböner och bönedukar utan låtsas som ingenting! Vill man av mig anses som en intelligent och tänkande människa får man faktiskt vara konsekvent!

Jag vet att det är läskigt att vara kristen och tänka att det inte finns nått där ute som hjälper oss när vi ber, jag har själv tagit det jobbiga steget från den ena till den andra sidan. Som kristen vet man ju att tvivel och ”otro” straffas hårt. Men det tycker jag inte är en ursäkt för att spela korkad!

Om (eller snarare när, jag tror inte att Jesus kommer tillbaka innan jag dör och rycker upp mig till himlen) jag blir dödligt sjuk och ligger på sjukhuset kommer jag antagligen bli mirakulöst bättre ifall någon kommer till mig med en böneduk, bara för att kunna jaga ut den jävla klåparen ur rummet!

——————————————————

Nu till något roligare när jag ändå är inne på ämnet irritation. Jag bara måste tipsa om en ny, rolig (för att inte säga dråplig och rent humoristisk) och intelligent blogg ni hittar på http://www.mariohn.se/ ”Vad irriterar dig?”. Ni som ibland roar er med FL vet säkert vem Mariohn är, nu har hon alltså också en blogg!

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

