Skapande

Att skapa saker med händerna är faktiskt väldigt avkopplande när man har en massa jobbigt att tänka på, för man blir tvungen att fokusera på projektet som är för hand.

Det verkar som att jobbiga tider är min musa. Igår fick jag ett ryck, letade upp ett par örhängen jag gjorde för 3-4 år sedan och som jag aldrig använt eftersom jag inte blev helt nöjd med dem. Tyvärr tog jag ingen bild på dem innan de slaktades, men jag tog i alla fall en bild på slutresultatet som enligt min åsikt blev av en mycket användbar modell.

Pärlan är gjord av jade och inköpt för några år sedan i Pärlshopen som då fanns på Hansacompagniet i Malmö men som inte verkar vara kvar där längre, dock verkar de ha en webshop samt ha butiker i Stockholm.

Jag blev mycket nöjd med resultatet.

2 thoughts on “Skapande

  1. Vilka fina! Visst är det lättare att vara kreativ när det är jobbiga tider? Det är precis likadant för mig. Jobbar bäst under press och när jag vill slippa tänka på massa jobbigheter.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

