Dålig dag igen

Idag vaknade jag smått skräckslagen kl 05.30 av att min sambo lade sin stora labbe över mitt ansikte och klämde åt, med sin tumme i min ena näsborre. Han hade drömt att han var förföljd av en obehaglig man och var tvungen att försvara sig. Själv drömde jag att jag satt med min mamma och lillebror och skvallrade om en av mina systrar och att det var hon som överföll mig bakifrån. Som tur är vaknade Patrik i samma ögonblick som han försvarade sig emot den läskiga gubben/mig så det blev ingen skada skedd mer än att jag blev rädd.

Jag lyckades somna om. När jag vaknat igen ringde min syster för att berätta att min pappa blivit dålig så de fått lägga honom i respirator igen. Nu är jag rädd på riktigt. Som icke-utbildad inom medicin har jag liksom ingen aning om vad det innebär förutom att det är dåligt. Men hur dåligt?

Världens bästa farsa och jag våren -84.

4 thoughts on “Dålig dag igen

  1. Min mamma fotade också mycket när jag och mina syskon var små, det är jag mycket glad över! Jag vet dom som knappt har några foton alls från barndomen.

    • Jag med. När min första kille skulle ta studenten var det jättesvårt att få tag på en bild till hans plakat. Till slut hittade jag en där han var med sin lillebror, så han hade inte ens en bild han var ensam på från barndomen! Fast vi förstorade såklart bara upp honom för plakatet.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

