”Tycker du inte som jag är du sjuk i huvudet!”

Jag har inte skrivit nått om Usama bin Ladens död för jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Dock har häftiga diskussioner pågått här hemma. Som tur är tycker jag och sambon likadant annars hade väl WWIII brutit ut.

Idag läste jag dock en artikel där det stod att President Obama uttalat sig om att ”De som ifrågasätter om förövaren av massmord på amerikansk mark inte fick vad han förtjänade, behöver få sina huvuden undersökta”. Nu fick jag lite handfast att skriva om! Jag tycker nämligen att det är en väldigt konstig retorik och ärligt talat känner jag mig lite upprörd, lite provocerad. Ett sådant påstående stänger liksom alla vägar till en diskussion, man får inte yppa en oliktänkande tanke för då är man tydligen färdig för hispan. Eller som en annan bloggare skrivit i ett inlägg kallat Fascisternas retorikAtt va emot utomrättsliga avrättningar på i laga rätt oskyldiga samt civila människor, utanför stats rättsterritorium, är således ett tecken på mental sjukdom.”

Själv anser jag att det är helt sjukt av en rättsstat att utföra och bejubla lönnmord. Särskilt på ett främmande lands mark där man ju egentligen inte har jurisdiktion. Jag anser att en rättsstat ska ära mänskliga rättigheter och då även rätten till en rättvis (och offentlig) rättegång oavsett vem gärningsmannen är och vad denne gjort. Dessutom anser jag att en person som inte tycker som jag angående detta inte borde vara president för ett land som påstår sig vara demokratiskt.

Och alla som inte tycker som jag borde såklart uppsöka psykolog för en noggrann utredning ;-)

5 thoughts on “”Tycker du inte som jag är du sjuk i huvudet!”

    • Ja verkligen, för att inte tala om under hans företrädares styre. Jag undrar vad amerikaner hade tyckt om irakiska civila såg till att Bush dog och sen körde med samma retorik. Jag menar, han förde ju ett illegalt krig mot deras land som en massa människor dött i. Man skulle kunna kalla DET terrorism.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

