Förvirrad, ledsen och orolig

Bildkälla

I morse ringde jag min mamma för att snacka och beklaga mig lite, sådär som man gör till familj och vänner ibland. Då berättade hon att min styvpappa ska genomgå en bypass-operation på hjärtat och jag måste säga att jag blev smått chockad samt sur för att hon inte ringt och berättat det för mig tidigare! Tydligen är det dock fler i familjen som inte fått denna info och det gör mig mer orolig. Att pappa inte hör av sig för att berätta är man ju van vid, men det här är inte första gången jag inte fått höra talas om hans hälsoproblem förrän jag själv hört av mig. Är det någon slags förnekelsereaktion från hennes sida eller vad handlar det om?

Dessutom, den här operationen… är det någon som kan berätta för mig om jag ska bli rejält orolig nu? Han är inne på sitt 73:e levnadsår, har insulinbehandlad (med sprutor) typ 2-diabetes och är icke-rökare sedan 50 år. Jag känner att oron och ångesten börjar smyga sig på i magtrakten…

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

