Tvättstugeblues…

Här kommer ännu ett inlägg i följetongen om mina eskapader i tvättstugan.

Idag bestämde jag mig för att det var dags att vårtvätta täcken och kuddar. Bara för det var naturligtvis torktumlaren kaputt. Skit och kompani! Nåja, vem bryr sig om lite knöliga kuddar när de åtminstone luktar fräscht, eller nått.

Jag får skriva ett meddelande till vaktmästaren när sambon installerat skrivaren igen. Min handstil är i bästa fall endast delvis läslig så jag tror inte att en lapp skriven med den får någon effekt.

Naturligtvis hade grannen som tvättat innan mig varken torkat ur tvättmedelsfacken eller tagit sin tvätt ur torkrummet när denne skulle. Dessutom luktade kläderna ruttet (så även mina händer eftersom jag blev tvungen att flytta på skiten för att kunna hänga min tvätt) så nu luktar torkrummet riktigt mysigt.

Det verkar vara vissa problem med läsförståelsen i denna bostadsrättsförening.

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

