Mitt senaste stickprojekt

Stickning är lite beroendeframkallande. Jag blev bara tvungen att fortsätta idag med och tur är väl det så jag någonsin blir färdig med mitt senaste projekt. Just nu stickar jag en babykofta som jag påbörjade för ca 2 månader sedan och tog upp igen igår. Oket tar en hel evighet att sticka eftersom man kör det på rundsticka, men det är ju terapeutiskt på nått sätt ändå.

Den är i ett härligt aprikosrosa garn från Järbo garn som heter Baby pascal. Färgen finns inte att köpa längre tyvärr för den ljusrosa de har nu är inte alls lika fin utan mer blå i undertonen. Enligt mig inte alls lika gulligt till en babys rosiga kinder! Mamma hittade matchande pärlemorknappar till i gömmorna. Antagligen har mormor köpt dem en gång för länge sedan.

Stickning känns som ett tacksamt handarbete för det finns ju användning för slutprodukten. Det är inte som med korsstygn där i alla fall jag känner för att slänga alstret så fort jag blivit färdig för jag har ingen lust att hänga det på väggen.

Till vintern har jag tänkt sticka en cirkelscarf till mig själv. Jag ska bara hitta ett lämpligt garn och en rundsticka i strl 10.

Denna babykofta har min mamma stickat. Eftersom den precis som mitt nuvarande projekt består av rätstickning är den rätt så lätt att göra. Fin blev den också. Man behöver dessutom inte hålla sig endast till denna sorts garn, så länge garnet passar stickstorleken i mönstret är det bara att köra på!

Uppdatering: Jag hittade precis denna sida och blev medlem direkt http://www.ravelry.com/

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

