Stickjunta på solokvist

Sambon ska iväg på galej ikväll. Laibach spelar i Malmö. Jag följer inte med eftersom jag inte känner för att parera armbågar riktade mot mitt fejs kvällen igenom, ett problem man som kort i rocken har.

Jag undrade ett tag vad jag skulle fylla kvällen med. Skulle jag kanske dra fram min Stolthet och fördom a la BBC från 1995 eller skulle jag kanske se någon annan film? Så kom jag på det. Jag ska sticka såklart! Jag har en ofärdig tröja på lut så det ska bli kul att fortsätta på den. Stickjunta på solokvist. Det enda som är bättre än det är stickjunta i sällskap, men när inget sådant finns att hava får man stå ut med sig själv.

Kanske inte riktigt senaste modet längre, men när det kommer till barntröjor går det mesta att fixa med uppgraderad färgskala. Bok från 1985.

4 thoughts on “Stickjunta på solokvist

    • Jag är också bra på att påbörja projekt och sen aldrig få dem klara. Just nu stickar jag på en tröja till min syrras bebis. Den påbörjades innan hon föddes, men jag får nog skynda mig om den ska bli klar medan hon kan ha den fast den är strl 4 månader. Annars får jag spara den till mig och börja sticka på nått strl 1 år kanske ;-)

Kommentering öppen 10 dagar. För regler se under fliken "Om".

